dissabte, 4 d’agost del 2012

Una imatge



Hi ha imatges que t'arriben. De vegades no saps ben bé perque. A mi em va passar amb aquesta. És una foto feta per la Dorothe Lange, fotoperiodista que té una sèrie d'imatges espectacular sobre la Gran Depresió dels anys 30 als Estats Units. La imatge (Mare migrant) presenta a una dona, Florence Owens, 32 anys i 7 fills, en un moment del camí cap a la ciutat a la recerca de feina. N'hi va fer més, però aquesta per mi és especial. La seva cara, amb aquesta mirada... A mi em dóna una sensacio d'abatiment, de "no hi ha futur", de preocupació pels fills... I alhora de "no puc defallir". Sé que és una imatge trista, però alhora té molt força, té una història, té vida.

Fa mesos vaig veure'n una còpia en una botiga que han obert a Barcelona on venen unes fotografies precioses. I ha estat el regal d'aniversari que m'han fet les gatxans i el meu marit. Vaig plorar quan el vaig veure. Ara li he de buscar un bon lloc a casa.

P.D. Faig servir aquesta fotografia a classe quan explico les migracions. M'agrada creure que els meus alumnes no només hi aprenen la fórmula que ens diu com afecta aquest fenomen a la composició genètica de la població.

12 comentaris:

  1. Quin regal més xulo! Trobo que podria ser una foto actual, no sembla que tingui 80 anys! Petonets!

    ResponElimina
  2. Estic amb la Conxi, podria haver estat feta avui mateix. Molt maca.

    ResponElimina
  3. Impressionant imatge. Les fotografies de Dorothea Lange acompanyen els articles de John Steinbeck sobre la Gran Depresió de l'Editorial Libros del Asteroide. Es titula Los Parias de la Tierra. Si no has llegit el llibre l'has de comprar!! Quan veus les històries darrera de les fotografies, tot pren una dimensió...val la pena i més en el temps d'incertesa que vivim. Moltes gràcies per regalar-nos-la també a nosaltres una mica. Él teu marit, pel que veig, és d'aquests que saben fer regals...(noies, cal buscar-se novios que sàpiguen fer regals, que n'hi ha cada un que corre per allà que tela...jeje)

    Petons.

    ResponElimina
  4. Perdó, el títol del llibre és "Los vagabundos de la cosecha" (tinc un problema greu per recordar títols...)jeje...De nou, lectura obligatòria pels temps que corrent!!

    ResponElimina
  5. No l'he llegit i el poso el primer de la llista! M'agrada molt el tema de la Gran depressió, esperem que per sortir de l'actual no hagi d'haver-hi una guerra...

    I si, el meu marit sap fer bons regals, però ha costat molt ensenyar-lo... ;) Penseu que dos anys seguits em va regalar uns pantalons d'estar per casa talla minúscula... dos anys seguits!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona, s'estava fent un regal per a ell mateix :-P

      Elimina
    2. OStres, quin figura!! jaja!!! Doncs bé, com a mínim està disposat a aprendre, que ningún neix ensenyat...;)

      Elimina
    3. si, si... el pitjor va ser que les dues vegades es va descuidar de tornar-los a temps, així que si algú vol dos pantalons d'aquests tipus pijama del Women Secret talla S ja sap, els regalo!

      Elimina
    4. Ah, i aquest any per fi me n'ha regalat uns que em van bé!!!!

      Elimina
    5. Jo els vull. Segur que m'entren jajajaja! :-P

      Elimina
  6. Jo últimament em faig autoregals, amb això ho dic tot....

    ResponElimina
  7. Uff, quina imatge!! Quantes coses diuen aquests ulls!!

    Ah!! i els pantalons de la talla S... serà que tampoc m'entren!! jajajaja

    ResponElimina