dilluns, 21 de juliol del 2008

Maternitat i egoïsme


En P i la S no volen tenir fills. La N i en D tampoc. Ni l'A i la R. En S sempre diu que les parelles que no volen tenir fills són egoïstes, que només ho fan perque volen tenir més temps per ells mateixos, que no volen sacrificar-lo en un fill. I jo em pregunto dues coses:

- "sacrificar"? per mi dedicar temps a les meves filles no suposa un sacrifici. Ho suposa fer determinades coses per elles, però igual que ho suposa fer coses per mí, per la meva parella o per la casa, però s'han de fer. Però mai he pensat que el temps que passo amb elles sigui un sacrifici.

- no som igual d'egoïstes les parelles que volem tenir fills? al cap i a la fi estem duent a terme el que nosaltres volem i per tant satisfent els nostres desitjos.

És que em molesta molt quan en S diu això. No m'agrada la gent que critica sense coneixement de causa, que posa a tothom al mateix sac (i que consti que jo també ho he fet algún cop, però en general el temps m'ha demostrat que no tenia raó).

Jo admiro les parelles que no volen tenir fills i tiren endavant amb la seva decisió tot i la pressió de familiars, amics i de la societat en general. Perque aquesta pressió existeix: "què, i vosaltres quan?", "agafa'l dona, així practiques!", "ui, tu ves fent que se't passa l'arròs...", "amb les ganes que tinc de ser àvia...". Quants anuncis hi ha a la tele que et pinten la família feliç amb fills? Els casos en que no en surten acostumen a ser de parelles joves que comencen a viure junts.

Aquestes parelles no ho tenen tan fàcil per ser fidels al que han decidit! I per això els admiro! Perque no seran una d'aquestes parelles, que n'hi ha moltes, que tenen fills pels mateixos motius que abans s'han comprat un pis, s'han casat amb un gran bodorrio o cada any fan un viatge. Perque és el que la societat en la que vivim veu bé, és el que la moda dicta. És el que toca!

5 comentaris:

  1. estic d'acord amb tu. Sempre se suposa que hem d'anar fent passes i "el que toca" a mesura que fem anys, perquè és el que la societat veu "normal". Què passa, que la resta que se surt d'això és anormal??!! Som molt incomprensius amb la gent que adopta altres camins a la seva vida que s'allunyen de la familia feliç dels anuncis de la tele. En la variedad está el gusto!! I cadascú ha d'escollir el que vol a la vida!! Aquesta és la gràcia. Jo vull tenir fills però tinc aprop a persones que no els volen i estan convençuts d'aixó. Prefereixo tenir a aquestes persones al meu costat felices amb les seves creences, que no tenir-les amargades per haver de fer el que la resta els hi demanem! Cadascú a lo seu!! molt bon tema, quasi faig jo un post a dintre del teu!! perdona. petons a aquestes bessonetes tan lindes!!

    ResponElimina
  2. res de perdona! he tret el tema precisament per això perque si voleu en parleu! es que no suporto la intolerancia de molta gent en aquest aspecte. A vegades no se n'adonen pero poden arribara agobiar amb la seva insistencia. Com dius hi ha molts models de familia que no son el típic i que funcionen perfectament. El que importa es que siguem feliços!

    Un petó i merci per la resposta!!!!! Quan pugui faré el teu meme!!!! ;-)

    ResponElimina
  3. Jo tampoc crec que sigui egoista no voler tenir fills. Cadascú ha de triar la vida que vol!

    Això de: ja toca o se't passarà l'arròs és mentalitat de fa 30 anys quan es casaven i si als dos mesos no estaven prenyades anàven corrent als metges pq l'home no estava demostrant ser un bon mascle al no poder inseminar la femella.

    El més maco és dur la vida que vols no la que se suposa que toca.

    Visca la llibretat de decisió!!

    ResponElimina
  4. ¿Egoista? no se, yo entiendo por egoista otras cosas. Por ejemplo hacer las cosas por razones equivocadas. Es egoista tener un hijo para que cumpla nuestros sueños, o porque toca o para que el marido o la mujer no se pire. Es egoista permanecer casado o emparejado sin quererse, por miedo o dios sabe porque. ¿Es egoista no querer hijo? pues dempenderá de las razones que se tengan. Pero aún así, anque las razones sean puramente egoistas, me parece de lo más coherente, si no puedo "repartir" mi amor con otro, mejor no traerlo a este mundo ¿no?.
    Vivan los egoistas coherentes, que no implican a nadie más en su egoismo y sobre todo no implican a un recien nacido.

    ResponElimina
  5. Doncs no se que és més egoista, si tenir un fill o no tenir, perquè com bé has dit un fill és el resultat d'un desig ( o bé hauria de ser així) i per tant es podria considerar un acte egoiste.

    No tenir fills no és egoiste, en una societat com la nostre és tot un repte, doncs com dieu, tothom t'ha de dir com has de viure, primer quant et cases, després quant has de tenir un fill i després a que esperes a tenir el segon i quant et jubiles, que fas tancat a casa, perquè no viatges amb el inserso!!!!!!!!!

    ResponElimina