dimarts, 31 de juliol del 2012

Seguim amb les extraescolars



Aquest any tinc el mateix dilema que l'any passat. A quines extraescolars apunto a les gatxans? de segur seguiran amb la piscina (l'Erinn ja neda, bé, va per sota l'aigua, sola i la Maria sembla que mica en mica va perdent la por) i la música i dansa (pobra de mi si les esborro! em munten un cop d'estat en un microsegon!). Ara el dubte ve en si, a més, fan anglès. L'anglès entra dins "l'horari escolar", és a dir, es fa de 15.30 a 16.30, un dia a la setmana, aprofitant la jornada continuada.

En Víctor diu que no, que ja fan prou coses i que no cal. Però jo dubto: a l'escola pública no tenim la sisena hora i aquesta hora d'anglès és una manera de suplir aquesta mancança. Per altra banda són petites i ja tindran temps d'aprendre idiomes. Però per altra banda quan més menuts són més faciltat tenen pels idiomes. Però aquesta facilitat segons la tieta de les criatures (mestra d'anglès i una persona d'allò més centrada i amb moltíssim sentit comú) dura fins els 12 anys. Però per atra banda m'han comentat que les classes són molt amenes i els nens s'ho passen molt bé alhora que aprenen. I així estic jo, amb les meves cabòries...

Sort que ahir la mare d'un nen que farà P5 em va ajudar una mica a decidir-me. Em va començar a criticar que a l'escola de música havien posat la batucada els dimecres de 17.15 a 18h i que el seu nen no podria anar-hi perque feia piscina. Jo he estat a la comissió que ha quadrat (ho hem intentat si més no) els horaris de les extraescolars i li vaig dir que s'havia posat a aquella hora perque hi poguessin anar els nens que feien esport base, ja que sortien a les 17h i que sempre podia triar el grup de piscina de dimarts i dijous. La resposta va ser que no podia perque aquells dies el nen feia taekwondo al poble del costat i que com ell com a mínim hi havia 3 nens més, i que "o canvien l'horari o no l'apunto!". Tan indignada estava que ni va dir adéu quan en marxar em vaig despedir.

Des que soc mare estic cada cop més d'acord amb que "els pots s'assemblen a les olles". No hi ha com tenir una mare així, que apunta al seu fill a tot i més i exigeix que tot quadri amb el seu horari, que està orgullosa de lo bé que dorm el seu fill gràcies a que cada nit li posa els Simpson a la tele que té a l'habitació (si, amb 4 anys...) i que és incapaç de renyar-lo quan en fa alguna, per fer-me adonar que en comptes de tantes extraescolars potser el que els hi cal als nens a certes edats és passar temps amb els pares. Encara que només sigui perque se n'adonin de que tot no pot ser. Ni ha de ser.

12 comentaris:

  1. Ostres, tens cada elemento al teu poble...jeje...pobre nen.
    I sobre l'anglés, jo és que sóc una mica passota i amb l'edat m'he adonat que tot i que les llengües s'aprenen millor quan són petits, això es evident, després també es pot. Jo totes les llengues que he après les he après quan ha viscut fora...qui ho hauria dit, una negada com jo per les llengues, anava a un altre país i en uns messos ja parlava en italià o francés (més o menys, sense ser cap crack, però bueno) i amb l'anglés penso, tant de temps patint per una cosa que puc aprendre en un parell de mesos vivint allà.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu marit va començar a estudiar anglès amb 13 anys i ara treballa en aquesta llengua. I diu que com més l'ha après ha estat llegint llibres i escoltant pel·lícules.

      Elimina
  2. Jo també he començat a rumiar el tema de les extraescolars i és complicat decidir-se però també tinc molt clar que de vegades menys és més :-)

    Aquesta mare és lo más, eh¿? Els Simpson... Wow! Aquell nen té uns models per imitar que Déu n'hi do el nivell! Hi ha gent per tot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si noia, hi ha gent per tot... I lo pitjor és que t'ho deia ben orgullosa i mirant-te en plan "aquesta pobra desgraciada no li ha ni comprat una tele a les seves filles!"

      Elimina
  3. per mi una extraescolar imprescindible per els meus fills es tenir temps per ells mateixos... jugar i aborrir-se. Jo he estat professora d'anglès de nens, i per mi una hora no es solució... ara, a la meva nena, la porto als campaments d'anglés de l'estiu. Son una o dues setmanes nomes en anglès. Els mateixos diners de tot un any, en dues setmanes però la inmersió a la llengua es brutal. La resta de l'any a jugar.. i a musica es clar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, el meu marit també ho diu que amb una hora no faran res i que millor els hi posem els dibuixos que miren en anglès. És que jugar es molt sa!!!

      Elimina
  4. Hola guapa, això de les extraescolars és tota una història, crec que s'ha de trobar un equilibri per què hi ha tan per triar que podriem perdre el cap i deixar als nens sense la seva activitat més important que és jugar.

    A la nostra escola també hi ha mares que porten mesos planificant com "enchufaran" els nens l'any que ve en tota mena d'activitats no sé si per a convertir-los en supernens o per no haver-los de tenir a casa massa hores.

    Sobre l'anglès, la nostra escola fa una hora no sé quants dies a la setmana just després de dinar, però sincerament, jo prefereixo que jugui i corri pel pati amb els amics a que torni a seure en una taula quan ja ho haurà de fer a les 3 quan tornin a començar les classes de la tarda, i més tenint en compte que l'anglès ja entra dins del programa escolar reglat.

    El Jordi aquest any que ve que començarà P5 farà una hora de piscina els dimarts, una altra hora de pre-esport encara no sé si dilluns o dimecres i potser, només si ens quadra amb els horaris, anirà a jugar a escacs a un club federat del barri que són tan feliços que no decidiran els horaris fins al setembre. Aquest mes de juliol ha fet un minicurset i li ha agradat moltíssim.

    La piscina la farà perquè ja en va fer l'any passat, hi va anar content i ho trobo necessari, el pre-esport perquè és un nen molt tranquil que si no el fes bellugar em faria vida de sofà i els escacs perquè li agrada i em sembla una bona eina per a treballar la lògica.

    Els Simpson??? Increible.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!! noia t'he trobat molt a faltar! de debò!

      Les meves seguiran amb la piscina: a l'Erinn li encanta, es passa l'estona dins l'aigua i com es coneixen tots (això de viure en un poble és el que té, sempre som els mateixos a tot arreu, fet bo i dolent alhora) hi va molt contenta. A la Maria encara li fa una mica de por l'aigua, però per això vull que hi vagi, perque la vagi perdent.

      I seguiran amb la música perque els hi encanta, perque s'ho prenen com un joc i hi van molt contentes.

      Elimina
  5. Per mi l'angles es important i si els nens es diverteixen a classe, d'alguna manera també estan jugant. Però també entenc que no es pot fer mil activitats a la vegada. Es implicat trobar l'equilibri, però segur que tries molt be guapa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si mamamoderna, això és el que em fa dubtar... a veure què decidim...

      Elimina
  6. Ostres tu, quin personal ronda pel poble! :)
    Jo crec que ja tindran temps, encara són petites, i crec que poder jugar lliurement és molt més important i enriquidor que qualsevol altra cosa. A més, no crec que una hora a la setmana serveixi de gaire, sincerament...
    Petons!!!

    ResponElimina